piątek, 18 lipca 2014

PIEROGI ZE SZPINAKIEM I FETĄ

Ciasto :


  • mąka 0,5 kg + do posypywania
  • szklanka ciepłej wody
  • łyżeczka soli


  1. Proponuje ciasto zacząć wyrabiać w misce ( mniej sprzątania). 
  2. Kiedy składniki się połączą, posypujemy blat mąką i wyrzucamy ciasto. 
  3. Wyrabiamy i ...  nie wałkujemy całości ( więcej roboty). Odrywamy kawałki i robimy kulki, które następnie wałkujemy. 

Farsz:

  • szpinak (ja użyłam mrożonego) 400g
  • ser feta (opakowanie kartonowe ok. 270g)
  • 2 małe cebule
  • olej do smażenia
  • sól i pieprz

  1. Zeszklić cebulkę pokrojoną w kostkę na małej ilości oleju, najlepiej w garnku, by później dodać zamrożony szpinak. 
  2. Rozmrozić szpinak i poczekać od paruje woda. Doprawić solą i pieprzem.
  3. Jak woda wyparuje dodać pokrojony w kostkę ser feta. Wymieszać wszystko. 
  4. Jak ostygnie jest gotowe. Warto wybierać farsz małą łyżeczką by było wygodnie.


No to lepimy ...

Uprzednio wstawić duży gar osolonej lekko wody. Wrzucić gotowe pierogi i poczekać aż wypłyną. Są u góry? Już gotowe ! Wyciągamy cedzakiem.

Dodatkowo:

Ja okrasiłam bułką tartą na maśle. Można oczywiście okrasić cebulką albo skwarkami albo lekko obtłuścić masełkiem. W każdej formie wychodzą pyszne :)






SMACZNEGO!

Z tych artykułów wyszło mi około 35 pierogów. Postanowiłam zostawić na jutro. Pierogi się zlepiają... , żeby temu zapobiec należy wysmarować je masłem lub olejem i wrzucić do miseczki albo woreczka i schować do lodówki. Na drugi dzień powtórzyć czynność z gotowaniem. Uwaga, żeby były ciepłe, a nie rozgotowane ! :)
Można też zamrozić w ten sam sposób. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz